سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر دلت جامه پرهیزگاری بپوشان تا به دانش برسی [از سفارشهای خضر به موسی علیه السلام]
امروز : جمعه 103 فروردین 31
:: بازدیدهای امروز :0
:: بازدیدهای دیروز :2
:: کل بازدیدها: 18147
::  RSS 
::  Atom 
السلام علی محمدا وآل محمد

محرمی دیگر و عاشورایی دیگر

چهارشنبه 87/11/2 :: ساعت 12:20 صبح

السلام علیکَ یا ابا عَبداللهِ ، وَ علی الاَرواح الَّتی حَلت بفنآئِکَ ، علیکَ مِنی سلامُ الله ابداً ،  ما بَقیتُ وَ بقیَ اللیلُ وَ النهارَ، وَ لاجعلهُ اللهُ اخرَ العهد ِمنی لزیارتکم ، السلامُ علی الحسین ، وعلی علی بن الحیسین ، و علی اولاد الحسین ، و علی اصحاب الحسین...

 

السلام علیکَ یا ابا عَبداللهِ ، وَ علی الاَرواح الَّتی حَلت بفنآئِکَ ، علیکَ مِنی سلامُ الله ابداً ،  ما بَقیتُ وَ بقیَ اللیلُ وَ النهارَ، وَ لاجعلهُ اللهُ اخرَ العهد ِمنی لزیارتکم ، السلامُ علی الحسین ، وعلی علی بن الحیسین ، و علی اولاد الحسین ، و علی اصحاب الحسین...

 

 kxsm0o0qs9zt17k7f9kl.jpg          kxsm0o0qs9zt17k7f9kl.jpg         kxsm0o0qs9zt17k7f9kl.jpg

 

باز این چه شورش است که در خلق عالم است    باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است‏

باز این چه رستخیز عظیم است کز زمین     بی نفح صور خاسته تا عرش اعظم است

این صبح تیره باز دمید از کجا کزو    کار جهان و خلق جهان جمله در هم است

گویا طلوع می‏کند از مغرب آفتاب    کاشوب در تمامی ذرات عالم است

گر خوانمش قیامت دنیا بعید نیست‏     این رستخیز عام که نامش محرم است

در بارگاه قدس که جای ملال نیست     سرهای قدسیان همه بر زانوی غم است

جن و ملک بر آدمیان نوحه می‏کنند    گویا عزای اشرف اولاد آدم است‏

 

y88q93jp2u4kvh6s95ll.jpg

 

 

در آغاز فرارسیدن ماه محرم ، ماه حزن و اندوه و ماه سوگواری و عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و پیروان نیک اندیش آنان را بر صاحب الامر حضرت حجت بن الحسن (عج) و مقام معظم رهبری و شما عزیزان و کاربران محترم تسلیت عرض می کنم .اعظم الله اجورنا و اجورکم فی مصیبة مولانا الحسین (ع) .

اما بعد ، گرچه ماه محرم نخستین ماه تاریخ هجری قمری و آغاز سال جدید می باشد و طبعا باید همراه با شادی و سرور بوده و خوشحالی مردم را در پی داشته باشد ، ولیکن منافقان و دشمنان اهل بیت (ع) همان گونه که انحرافاتی در دین به وجود آورده و بدعت هایی را پدید آوردند ، این ماه را نیز از شادی و خوشحالی به حزن و اندوه تبدیل کردند . زیرا با شهادت رساندن سبط رسول خدا (ص) حضرت اباعبد الله الحسین (ع) و یاران وفادار و فداکارش در سرزمین تفتیده کربلا ، زخمی جانکاه بر قلوب شیعیان و محبان اهل بیت (ع) به وجود آوردند که تا ابدالدهر ترمیم شدنی نیست .

بدین جهت همه محبان اهل بیت (ع) در این ماه به عزاداری و سوگواری نشسته و شهادت مظلومانه آن بهترین مخلوق خدا را به یکدیگر تعزیت و تسلیت می گویند و بر بام خانه ها و در تمام کوی و برزن هایشان پرچم های مشکی عزا بر افراشته اند .

آری این گونه است که از هر خانه ای صدای یا حسن به گوش می رسد و بر هر در و دیواری نوشته السلام علیک یا اباعبد الله به چشم می خورد.

این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست            این چه شمعی است که جان ها همه پروانه اوست

هر کجا می نگرم نور رخش جلوه گر است           هرکجا می شنوم ناله مستانه اوست

 

dkwwdoq82jqwhshcmexq.jpg

 

 نام حسین (ع) و قیام عاشورا به یادماندنی و جاویدان می باشد و می ماند تا انسان های مظلوم و ستم دیده را بیدار و به وظیفه ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و ظالمان وادارد.اگر انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید با نام و یاد امام حسین (ع) بود و اگر در جنوب لبنان حزب الله می رزمد و دندان طمع صهیونیست ها می شکند با نام حسین (ع) است و امروز نوبت به فلسطین رسید .فلسطینی که بیش از شصت سال است که اسیر دست دشمن و در اشغال صهیونیست های جنایتکار است که با حمایت همه جانبه حکومت خونریز آمریکا و هم پیمانانش هر روز جنایت می آفریند و خون بی گناهان را می ریزد.

اما محرم امسال نیز برای مسلمانان عاشورای دیگری است. یک روز پیش از محرم و در روزهای نخستین این ماه حرام ، یزیدیان اسرائیل به جان مردم بی گناه غزه پرداخته و با حملات وحشیانه هوایی ، زمینی و دریایی منطقه کوچک غزه را به جرم وفاداری به جریان مقاومت ، مورد هدف قرار داده و این شهر کهن و تاریخی را به مخروبه ای تبدیل کردند. تا کنون قریب به چهارصد تن کشته و بیش از هزار و پانصد نفر زخمی شدند.بیمارستان ها گنجایش زخمی ها را ندارد و آن مقداری هم که بیماران را می پذیرند ، نه دارو دارند و نه غذا و خوراکی و نه امکانات گرمایی و نیروزایی.

بیش از شش ماه است که اهالی مظلوم غزه در محاصره غذایی و دارویی صهیونیست ها بوده و هم اینک با یورش نظامیان و آتش سنگین و بی وقفه اسرائیلی ها روبرو شدند.سران کشورهای عربی که گاهی رگ های عصبیت و عربیت آنان باد می کند و حاضرند برای غرور عربیت و تکبر و خودخواهی خود همه چیزشان را بدهند ، در این ماجرا به دستور اربابشان آمریکای جنایت کار لب فروبسته و سکوت پیشه کردند و از هرگونه حمایت زبانی ، سیاسی ، غذایی و دارویی امتناع می کنند و حتی رژیم منفور مصر که با چشمان خویش می بیند که فلسطینیان مسلمان در غزه قتل عام شده و جنازه ها و زخمی ها بر زمین مانده اند ، با این حال اجازه بازگشایی گذرگاه های بین مصر و غزه را نمی دهد و در واقع یک همدستی همه جانبه بین استکبار جهانی و عوامل منطقه ای وی برای شکستن مقاومت و نابودی حرکت های جهادی به وجود آمده است.

امروز تنها شیعیان ایران و لبنان و سایر کشورهای اسلامی یار و مددکار برادران اهل سنت خود در غزه هستند ولی سنیان صاحب نفوذ که بخاطر یک درگیری جزیی بین شیعه و سنی حکم کفر شیعیان و وجوب قتلشان را صادر می کنند ، در برابر جنایت های اسرائیل و کشتار بی رحمانه فلسطینیان سنی مذهب بی طرف و بی تفاوت مانده و به خوش گذرانی های معمولی خود مشغولند و در پایتخت های خویش با رئیس جنایت پیشه آمریکا رقص شمشیر کرده و در شهرهای کشورهای غربی جام شراب سر می کشند و با این حال ادعای رهبری جهان اسلام را دارند.خدای بزرگ ریشه همه آنان را از زمین بر کند و دیگر نامی از آنان باقی نماند.

 

به هر روی اسرائیلیان خونریز از یک سو و مدافعان و مظلومان بی دفاع غزه از سوی دیگر عاشورای تازه ای به وجود آوردند و وجدان آدمیان این عصر را به داوری خوانده اند.

به راستی سخن دُرر بار امام جعفر صادق (ع) در تمامی عصرها به ویژه در این زمان مصداق عینی دارد که : کل یوم عاشوراء و کل ارض کربلا.  


کلمات کلیدی: حسین(ع)، محرم، غزه

¤ نویسنده: هیئت محبان اهل بیت(ع) زنجان

نوشته های دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

طراح قالب: ParsiBlog.com